Nr 05/45 (Maj 2008)

Najważniejsi są ludzie

Rozmowa z Leszkiem Miętkiem – prezydentem ZZM

Nie będzie przymusowych przesunięć

Rozmowa z Juliuszem Engelhardtem – podsekretarzem stanu w Ministerstwie Infrastruktury

Najpierw pakt gwarancji

Owocem posiedzenia Zespołu Trójstronnego ds. Kolejnictwa, które odbyło się 29 kwietnia br. w Warszawie są bardzo ważne dla pracowników ustalenia dotyczące wdrażania rządowej strategii.

Rok Konfederacji

II Walne Zebranie Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych przyjęło sprawozdania z działalności Rady KKZZ, Komisji Rewizyjnej oraz finansowe. Podsumowano działania w minionym roku sprawozdawczym oraz wytyczono kierunki działania w przyszłości.

Weekend pod parą

Kilkanaście tysięcy osób podziwiało możliwości parowozów i maszynistów na corocznej paradzie w Wolsztynie. Przyjechali z całego kraju. Tradycyjnie dużo było też Niemców, ale zjawili się również miłośnicy kolei z… Japonii i Nowej Zelandii.

Dla kogo "pomostówki"

Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło projekt ustawy o emeryturach pomostowych. Można się z nim zapoznać logując się na serwerze ZZM – www.informacjezzm.pl.

ALE chce dialogu

Przedstawiciele europejskich związków maszynistów dzielili się doświadczeniami z negocjacji z pracodawcami.

Coraz bliżej oddłużenia

Sejm RP przyjął 25 kwietnia projekt nowelizacji ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego PKP. Rozwiązania tam zawarte mają umożliwić oddłużenie i usamorządowienie kolejowych przewozów regionalnych.

Niepokój samorządowców

Stanowisko Konwentu Marszałków Województw RP w sprawie organizacji regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich.

Grupa PKP na plusie

Pierwszy raz w historii Grupa PKP osiągnęła skonsolidowany zysk. W ubiegłym roku wyniósł on 77 mln złotych. Dziewięć z dziesięciu spółek Grupy – w tym PKP Przewozy Regionalne – osiągnęło dodatni wynik. Stratę zanotowała jedynie spółka, która z założenia nie może na swojej działalności zarabiać, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe.

Sąd przyznał nam rację!

Wytrwałość i determinacja związkowców oraz poparcie administracji zakładu nie poszły na marne. Doprowadziły do zwycięstwa z tymi, którzy szukając kozła ofiarnego omal nie zniszczyli jednego z naszych kolegów.

Wyhamował i podziękował

Podwójny system hamulcowy elektrycznego zespołu trakcyjnego PESA Bydgoszcz zapobiegł tragedii na trasie Warszawa – Łódź. Po tym zdarzeniu doszło do dość niezwykłej sytuacji.

Rubryki stałe

Pod semaforem, Fraszki Jerzego Szulca, Kącik filatelistyczny, Nasze sztandary