Nr 03/43 (Marzec 2008)

Planowane zmiany organizacyjne

Związek Pracodawców Kolejowych przedstawił wstępną informację na temat zakresu przekształceń w Grupie PKP. Poniżej przedstawiamy plany związane z realokacją taboru oraz pracowników. Z całym dokumentem można zapoznać się po zalogowaniu się na serwerze www.informacjezzm.pl.

Z Konfederacją warto rozmawiać

Rozmowa z Leszkiem Miętkiem, przewodniczącym Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych, prezydentem Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce.

Strajk zawieszony, negocjacje trwają

Podczas spotkania z Radą KKKZ minister infrastruktury Cezary Grabarczyk zobowiązał się do szybkiego rozwiązania najbardziej zapalnych spornych kwestii na kolei. Przychylając się do wniosku mediatora Longina Komołowskiego Rada Konfederacji zawiesiła dwugodzinny strajk ostrzegawczy planowany na 6 marca br. Jednocześnie zobowiązała Zakładowe Komitety Strajkowe do dokończenia referendów do 17 marca 2008 r. Poniżej przedstawiamy treść protokołu ze spotkania mediacyjnego, które odbyło się 4 marca br.

Kulisy podwyżek

Federacja ZZ Pracowników PKP, SKK NSZZ "Solidarność" i Federacja ZZ Maszynistów Kolejowych jako pierwsze podpisały porozumienie ze Związkiem Pracodawców Kolejowych w sprawie podwyżek wynagrodzeń w wysokości 220 zł. Stało się to 21 lutego br. Dzień później "dopisało" się do niego pięć innych organizacji. KKZZ stoi dalej na stanowisku, że podwyżki nie są wystarczające i domaga się stworzenia kompleksowego systemu wzrostu wynagrodzeń.

O co chodzi?

Minęło kilka dni od zawieszenia strajku ostrzegawczego. To dobry moment, by podzielić się kilkoma refl eksjami na temat ostatnich wydarzeń.

Samorządy nie są gotowe

Najwyższa Izba Kontroli źle oceniła działalność samorządów wojewódzkich w zakresie organizowania kolejowych przewozów regionalnych. Brak przygotowania, nieprawidłowe ustalanie zapotrzebowania na przewozy, zła organizacja przy opracowywaniu oraz wprowadzaniu planów połączeń, a nawet niegospodarność nosząca znamiona przestępstw " to tylko niektóre "odkrycia" NIK. To kubeł zimnej wody dla zwolenników tzw. usamorządowienia.

Okiem użytkowników

Trwa dostosowywanie instrukcji dla maszynisty i pomocnika maszynisty elektrycznych i spalinowych pojazdów trakcyjnych (Ct-1, Ct-2) do aktów wyższego rzędu. Zgłaszamy zatem spostrzeżenia drużyn trakcyjnych do konkretnych zapisów. Mamy nadzieję, że będą wzięte pod uwagę.

Rubryki stałe

Pod semaforem, Listy, Hoomor, Fraszki Jerzego Szulca, Kącik filatelistyczny.