Nr 7/35 (Lipiec 2007)

Nie ma zgody ZZM na podział maszynistów!

Rozmowa z Leszkiem Miętkiem, prezydentem ZZM

Kujawski precedens

Rozmowa z Janem Tereszczukiem, prezesem zarządu PKP Przewozy Regionalne

Jak wystąpić z OFE

Jest grono maszynist w, pracowników PKP, którzy przystąpili w 1999 roku do otwartego funduszu emerytalnego (OFE). W wczas nic nie wskazywało, iż zamknie to drogę do wcześniejszych emerytur po 2006 roku, bo miały obowiązywać tylko do tego okresu. (…)

Debiutanci bez kompleksów

Ekipa z Czech okazała się najlepszą drużyną turnieju w Zielonej Górze i zasłużenie wywalczyła Puchar Prezesa PKP CARGO S.A. pokonując w finale CM Szczecin. Srogi rewanż za ubiegłoroczną porażkę z drużyną Dyrektorów wzięła natomiast Reprezentacja Maszynistów.

Wokół liberalizacji

O szansach i zagrożeniach wynikających z otwarcia kolejowego w Europie rozmawiano podczas panelu, który zorganizowała Konfederacja Kolejowych Związków Zawodowych wraz z Polskim Lobby Przemysłowym im. Eugeniusza Kwiatkowskiego.

Shinkansen

Japonia to kraj o wyjątkowo niesprzyjających warunkach do budowy szybkich kolei. Mimo górzystych terenów i strefy sejsmicznej w pełni zasłużenie uznawana jest jednak za ich ojczyznę.

Udowodnić niewinność

Wypadki wpisane są w ciężką pracę maszynisty. Gorsze bywa jednak często to, co po nich następuje – żmudne dochodzenie i szukanie winnych przez tych, którzy nie mają pojęcia o eksploatacji. Kozłami ofiarnymi zostają więc ci, którzy prowadzili pociąg i starali się uniknąć wypadku. Domniemanie niewinności ich nie obowiązuje, czego przykładem jest poniżej opisane zdarzenie.

Rubryki stałe

Podpatrzone, Pod semaforem, Fraszki Jerzego Szulca, Hoomor, Kącik filatelistyczny

Nasze sztandary – ZZM Gniezno

Historia jednej z najważniejszych i najcenniejszych pamiątek ZZM jest niezwykła. Przechowany do dzisiejszych czasów sztandar gnieźnieńskiego koła powstał w 1934 roku. W latach powojennych słuch o nim zaginął, lecz udało się go odnaleźć.